ភ្នាក់ងារទេសចរណ៍នៃអាជ្ញាធរជាតិអប្សរា ប្រគល់សម្ភារជូនភ្ញៀវទេសចរដែលភ្លេច ឬជ្រុះនៅរមណីយដ្ឋានអង្គរ-APSARA National Authority’s tourism agents hand over the lost and found items to tourists at the Angkor site-02 May 2022

Share Post:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

ក្រុមភ្នាក់ងារទេសចរណ៍នៃអាជ្ញាធរជាតិអប្សរា ដែលប្រចាំការនៅតាមប្រាសាទក្នុងរមណីយដ្ឋានអង្គរបានរើស និងរក្សាទុកសម្ភារមួយចំនួន ព្រមទាំងបានប្រគល់ដល់ភ្ញៀវទេសចរជាតិ-អន្តរជាតិដែលភ្លេច ឬជ្រុះ។ សម្ភារដែលបានប្រគល់ជូនមានដូចជាកាតាប កាបូបប្រាក់ ទូរសព្ទដៃ កាមេរ៉ា កាតធានាគារ ឆ្នាំងសាកទូរសព្ទ Power bank សោម៉ូតូ ប័ណ្ណចូលទស្សនាប្រាសាទ លិខិតឆ្លងដែន មួក និងប្រាក់មួយចំនួន។

ជារឿយៗភ្នាក់ងារទេសចរណ៍តែងតែរើសបាននូវសម្ភារ ឬរបស់របរមួយចំនួនដែលភ្ញៀវទេសចរបានជ្រុះ ឬភ្លេចនៅតាមប្រាសាទនានានៅក្នុងរមណីយដ្ឋានអង្គរ។ ក្រោយពេលប្រទះឃើញ ភ្នាក់ងារទេសចរណ៍បានសហការជាមួយនគរបាលការពារបេតិកភណ្ឌ នគរបាលទេសចរណ៍ដើម្បីស្វែងរកម្ចាស់ និងបានប្រគល់ជូនទៅម្ចាស់ដើមវិញ៕

អត្ថបទ: លោក យី សុថា
រូបភាព: ក្រុមភ្នាក់ងារទេសចរណ៍

APSARA National Authority’s tourism agents hand over the lost and found items to tourists at the Angkor site

The tourism agents of APSARA National Authority hand over some items to the tourists who forgot or drop at the temple area in the Angkor site. Those items include bags, wallets, cell phones, cameras, ATM cards, phone chargers, power banks, motorcycle keys, temple tickets, passports, hats, and some cash.

It should be noted that tourism agents often pick up some materials or items that tourists have dropped or forgotten at the temples. When they see something that is lost or forgotten, the tourism agents cooperate with the heritage protection police, and the tourism police to find the owner of the item and always return those items to the owners.

Article: Mr. Yi Sotha
Photos: Tourism Agent

Share:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn