NEWS

Monks and Buddhist followers of Lolei pagoda celebrating a pray for construction

Published on 04 September 2016 06:40 AM Post By ៖ Apsara National Authority
អ្នកស្រុកអង្គរមានទំនៀមទម្លាប់និងជំនឿពីបុរាណជាច្រើនដែលនៅតែបន្តធ្វើរហូតដល់សព្វថ្ងៃ។ ពិធីខ្លះ ក៏មានប្រជាជនខ្មែរនិយមធ្វើពេញប្រទេសដូចអ្នកស្រុកអង្គរដែរ គឺពិធីប្រុងពាលី បួងសួងសែនចងដៃ មុននឹងសាងសង់អ្វីមួយ។

ជាក់ស្តែងព្រះសង្ឃ អាចារ្យគណៈកម្មការ យាយជីតាជីវត្តប្រាសាទលលៃ ដែលមានបំណងសង់ជណ្តើរសាលាឆាន់ថ្មីនោះ បានរៀបចំពិធីនេះឡើង ដើម្បីសុំក្តីសុខសប្បាយ និងទីកន្លែងដើម្បីសាងសង់ ហើយសូមឱ្យការសាងសង់នោះប្រកបដោយភាពរលូន។

ពិធីនេះមានរៀបចំជាអាសនៈធំមួយសម្រាប់ពិធីប្រុងពាលី មួយទៀតសម្រាប់ពិធីបួងសួងនៅទិសឦសាន ហើយមានក្លស់បាំងពីលើ និងមានគ្រឿងរណ្តាប់ដូចជាស្លាធម៌ បាយសី ជម៤ សំពត់ស ខ្នើយ និងគ្រឿងសំណែនមានក្បាល ជ្រូក មាន់ស្ងោរ បង្អែមចម្អាបតិចច្រើនទៅតាមធនធានរបស់ម្ចាស់សំណង់នោះ។

កិច្ចពិធីនេះ គឺមានលាយឡំដោយជំនឿដើមរបស់អ្នកស្រុកផង ព្រហ្មញ្ញសាសនាផង ផង និងព្រះពុទ្ធសាសនាផង ដោយធ្វើការសែនព្រែន រំឭកនឹកគុណដល់ស្តេចប្រុងពាលី ចាក់ហ៊ោ បួងសួងដល់អារុក្ខ អារក្ស អ្នកតា ម្ចាស់ទឹកម្ចាស់ដី និងមានព្រះសង្ឃសូត្រនមស្សការនិងជយន្តោរំឭកដល់គុណព្រះពុទ្ធ ព្រះធម៌ ព្រះសង្ឃ។

ការធ្វើដូច្នេះដើម្បីសុំកន្លែងសាងសង់ ក្នុងបំណងសូមឱ្យការសាងសង់សំណង់នោះបានល្អប្រសើរ មិនឱ្យជួបភាពរកាំរកូស ឬជួបហេតុអាក្រក់ណាមួយ។ ដូច្នេះហើយ ទើបគេមានពិធីសំខាន់មួយទៀត គឺពិធីហៅព្រលឹងសែនចងដៃដល់ម្ចាស់សំណង់ រួមទាំងប្រោះព្រំទឹកមន្តផង សូមឱ្យម្ចាស់នោះមានសិរីសួស្តី កុំបីមានមោះ ថ្លស់ធ្លោយខូចការ និងបាននូវ សេចក្តីសុខចម្រើន។

ព្រះតេជគុណ ឌិន ពៅ គង់នៅវត្តប្រាសាទលលៃដែលបានផ្តួចផ្តើមធ្វើជណ្តើរ សាលាឆាន់ថ្មីនេះជាមួយអាចារ្យគណៈកម្មការវត្ត និងពុទ្ធបរិស័ទផងនោះ មានសង្ឃដីកាថា ការប្រារព្ធពិធីប្រុងពាលី បួងសួងម្ចាស់ទឹកម្ចាស់ដី មុនសាង់សង់អ្វីមួយ មិនថាផ្ទះឬជណ្តើរអ្វីទេ គឺតែងតែធ្វើជាប្រចាំមិនដែលខានឡើយ ព្រោះវាជាទំនៀមពីបុរាណ។ បើកាលណាតែយើង មិនធ្វើ តាមជំនឿបុរាណខ្មែរថា ការសាងសង់នោះអាចនឹងមានភាពរកាំរកូស មិនមានសិរី សួស្តី នាំអពមង្គលដល់ម្ចាស់ ព្រោះតែយើងមិនគោរពដល់ស្តេចប្រុងពាលី និងម្ចាស់ទឹក ម្ចាស់ដីទាំងនោះ។ ដូច្នេះហើយ ទើបពេលសាងសង់អ្វីមួយសម្រាប់ការប្រើប្រាស់ឬរស់នៅយូរ អង្វែង ឬធ្វើរោងសម្រាប់ពិធីផ្សេងៗ គេតែងតែធ្វើពិធីប្រុងពាលីនិងបួងសួងជានិច្ចដើម្បីសុំឱ្យមានក្តីសុខសប្បាយ៕










រចនាសម្ពន្ធសំណង់ឈើដ៏ល្អឆ្នើមមួយ រួមនឹងបដិមានៃព្រហ្មមញ្ញសាសនា១អង្គ ត្រូវបានប្រទះឃើញក្នុងកំណាយស្រាវជ្រាវបុរាណវិទ្យានៅបាតស្រះខាងជើងនៃប្រាសាទអង្គរវត្ត។ ការរកឃើញនេះ ត្រូវបានបុរាណវិទូនៃអាជ្ញាធរជាតិអប្សរាអះអាងថា ជាប្រវត្តិសាស្ត្រដំបូងនៅអង្គរដែលបានរកឃើញសំណង់ឈើនិងបដិមាដូច្នេះ ហើយនេះជាអាថ៌កំបាំងដ៏អស្ចារ្យទាក់ទងនឹងការកសាងស្រះទឹក រួមទាំងស្ថាបត្យកម្មនៃសំណង់អង្គរវត្ត ជំនឿ និងការរស់នៅឥតដាច់របស់ប្រជាជនតាំងពីសតវត្សរ៍ទី១២មកដល់សព្វថ្ងៃ។
នៅថ្ងៃទី២៥ ខែមីនា ឆ្នាំ២០២០ ក្រុមការងារនៃនាយកដ្ឋានអភិរក្សប្រាសាទក្នុងឧទ្យានអង្គរនិងបុរាណវិទ្យាបង្ការ បានកំពុងតែជួសជុលជណ្តើរឈើឡើងប្រាសាទអង្គរវត្តចំនួន៤កន្លែង។
ក្រុមការងារកាត់ក្រីមែកឈើរបស់នាយកដ្ឋានគ្រប់គ្រងព្រៃឈើ ទេសភាពវប្បធម៌ និងបរិស្ថាន នៃអាជ្ញាធរជាតិអប្សរា បានចុះកាត់ដកហូតនិងកាត់ក្រីមែកឈើដែលមានហានិភ័យខ្ពស់ចំនួន១២ដើម នៅក្នុងបរិវេណប្រាសាទព្រះគោ។
ការសម្អាតប្រាង្គប្រាសាទតែងតែធ្វើឡើងជាប្រចាំ រៀងរាល់១ខែម្តងឬតិចជាងនេះនៅរដូវវស្សានិង១ខែកន្លះម្តងឬច្រើនជាងនេះ នៅរដូវប្រាំង។ ការសម្អាត គឺដើម្បីដកស្មៅ កូនឈើ និងរុក្ខជាតិផ្សេងៗនៅលើប្រាសាទ បង្ការកុំឱ្យវាលូតលាស់ធំមានឫសចាក់ជ្រែកចូលក្នុងរចនាសម្ពន្ធប្រាសាទ ធ្វើឱ្យមានហានីភ័យដល់ប្រាសាទ និងបាត់បង់សោភ័ណភាពប្រាសាទ។
ប្រាសាទកណ្តាលស្រះស្រង់បានកសាងឡើងក្នុងរាជ្យព្រះបាទជ័យវរ្ម័នទី៧ នាសតវត្សរ៍ទី១២ តំណាងឱ្យភ្នំព្រះសុមេរុ បានចាប់ផ្តើមបើកការដ្ឋានជួសជុលហើយនៅព្រឹកមិញនេះ ដោយអ្នកជំនាញអាជ្ញាធរជាតិអប្សរានិងជំនួយឧបត្ថម្ភថវិកាទាំងស្រុងពីវិស័យឯកជន។
FirstPrev12345...302303NextLast

Speech of H. E. Ms. Phoeurng Sackona, President of APSARA National Authority

Weather Forecast

Angkor Code of Conduct

Angkor Code of Conduct's Video

Website Visitors

Now Online
:
4
Today
:
0640
Yesterday
:
1920
This Week
:
00640
This Month
:
0272726
Total
:
010583942