ព័ត៌មានថ្មីៗ

ទំនៀមហៅព្រលឹងនាគរបស់អ្នកស្រុកសៀមរាប

បានផ្សាយនៅ ថ្ងៃទី 08 ខែ មិថុនា ឆ្នាំ2016 03:21 PM ដោយ ៖ អាជ្ញាធរជាតិអប្សរា
ហៅព្រលឹងនាគ (ព្រលឹងអ្នកបួស) គឺជាកិច្ចសំខាន់មួយនៅក្នុងពិធីបំបួសនាគ ដែលខ្មែរបានយកទំនៀមរបស់ខ្លួនមកផ្សារភ្ជាប់នឹងព្រះពុទ្ធសាសនា។ ពិធីនេះនៅតែបន្តធ្វើនិងស្ថិតក្នុងផ្នត់គំនិតខ្មែររហូតដល់បច្ចុប្បន្ន សម្រាប់វត្តមួយចំនួនក្នុងខេត្តសៀមរាបដែលនៅកាន់ទំនៀមបុរាណ។ ទាក់ទងនឹងពិធីហៅព្រលឹងនាគនេះ ថ្វីត្បិតត្រូវបានវត្តបុរាណជាអ្នកនៅតែប្រកាន់យក តែចំពោះការរៀបចំគ្រឿងរណ្តាប់និងកិច្ចធ្វើពិធី គឺមានលក្ខណៈខុសគ្នាទៅតាមទម្លាប់នៃតំបន់នីមួយៗ។

ប៉ុន្តែជាទូទៅយើងក៏ឃើញការរៀបចំគ្រឿងរណ្តាប់នៃការធ្វើពិធីនេះមិនមានអ្វីច្រើនឡើយ មានតែបាយព្រលឹងដែលគេរៀបចំដាក់ក្នុងកញ្ជើមួយមានដូង ចេក អំពៅ ត្រាវ ដំឡូង មួយមុខ១៩ចំណិតដូចគ្នា ពងមាន់ឆ្អិន១គ្រាប់ និងបាយមួយដុំបិទដោយគម្របសាជីធ្វើពីកំណាត់ក្រហម និងស្លឹកចេកមួយធាង។ ជម៤សម្រាប់អាចារ្យ១ ឬរៀបត្រឹមម្លូរ ស្លា បារី ធូប ទៀន ភ្ញីផ្កា១ពានជូនអាចារ្យក៏បានដែរ។

ព្រះតេជគុណ ម៉ក់ ប៉ឹង ចៅអធិការវត្តទីមុនីរង្សី ហៅវត្តព្រះអង្គទ្រង់ ដែលជាវត្តប្រកាន់នូវទំនៀមខ្មែរបុរាណនោះ មានសង្ឃដីកាថា គេធ្វើពិធីហៅព្រលឹងនាគ ក៏ព្រោះកាលមិនទាន់មកបួសនោះ គេហៅនាគនោះដោយឈ្មោះនេះ ឈ្មោះនោះ មិនសមនឹងនាគជាឈ្មោះបុគ្គលដ៏ប្រសើរនោះឡើយ ហើយបុគ្គលនោះតែងជាប់ជំពាក់វាក់វិននឹងវាលវដ្តសង្សារ ចិត្តមិនស្ងប់ ព្រលឹងទាំង១៩បែកខ្ញែកមិននៅក្នុងខ្លួន ដូច្នេះហើយគេក៏ហៅព្រលឹងនាគនោះដើម្បីកុំឱ្យព្រលឹងនៅរសាត់អណ្តែតរហេតរហូត ទៅទីឆ្ងាយដោយព្រៃដោយវាល ក្រែងលោជួបគ្រោះភ័យអ្វីមួយ ហើយមិនអាចត្រឡប់មកវិញបាន ទើបសូមឱ្យព្រលឹងទាំងនោះចូលមកនៅក្នុងរូបក្នុងអង្គវិញឱ្យគ្រប់ ដូចពាក្យពោលហៅថា «មកវ៉ើយព្រលឹងទាំងប្រាំបួនដណ្តប់សព្វគ្រប់ មកនៅរូបនៅអង្គនៃនាគទាំងអស់គ្នា សូមជាស្រណុកសុខសប្បាយ កុំទៅដោយព្រៃដោយផ្សាយ បាយគេក៏ថ្ម អង្ករគេក៏គ្រួស បង្ហួសមកនៅផ្ទះយើង ផ្ទះធំស្រណុំស្រណុក ស៊ីចេកអំបុក ស៊ីត្រាវដំឡូង ស៊ីចេកដេកនៅ ស៊ីអំពៅដើរលេង»។ ក្រៅពីពាក្យហៅព្រលឹងប៉ុន្មានម៉ាត់នេះ ក៏មានធម៌និងពាក្យប្រៀនប្រដៅជាច្រើនដល់នាគឱ្យលះបង់កិលេសតណ្ហា លះអំពើអបាយមុខទាំងឡាយដែលខ្លួនជាប់ជំពាក់និងសាងឡើងក្នុងជីវិតជាគ្រហស្ថ ពិសេសភាពស្អាតនៃរាងកាយ ដើម្បីសង្រួមកាយវាចាចិត្តក្នុងជីវិតជាអ្នកបួសក្នុងព្រះពុទ្ធសាសនា។

ព្រះតេជគុណក៏មានសង្ឃដីកាបន្តទៀតថា សម្រាប់វត្តព្រះអង្គទ្រង់ គេធ្វើពិធីហៅព្រលឹងនាគនាពេលយប់ជ្រៅ ព្រោះជាវេលាដ៏ស្ងប់ស្ងាត់ ហើយវាស្ថិតនៅក្នុងដំណាក់កាលធ្វើកិច្ចដេកអង្កររាបដែរ គឺអាចារ្យឱ្យនាគ (អ្នកបួស) ទាំងអស់ដេកនៅលើអង្កររាបរួចក៏សូត្រហៅព្រលឹងនោះទៅ។ ចំពោះកិច្ចនៃការធ្វើពិធីនេះមិនដូចគ្នាឡើយ វាអាស្រ័យទៅតាមទំនៀមវត្តបុរាណនីមួយៗ តែវាមិនថ្វីនោះទេព្រោះនេះជាទំនៀមទម្លាប់ វាតែងតែដូចនិងខុសគ្នាខ្លះដូច្នោះឯង ហើយដោយឡែកនៅវត្តសម័យគេមិនធ្វើពិធីហៅព្រលឹងនាគនេះទេ។

ចំណែកលោកតា ណេក ឡាយ អាចារ្យវត្តអាធ្វា ជាវត្តប្រកាន់នូវទំនៀមបុរាណដូចគ្នាបានប្រាប់ដូចគ្នានឹងព្រះតេជគុណ ម៉ក់ ប៉ឹង ដែរថា ពិធីហៅព្រលឹងនាគ ជាទំនៀមបុរាណធ្វើឡើងដើម្បីហៅព្រលឹងអ្នកបួសនោះកុំឱ្យវិលវល់ទៅណាផ្តេសផ្តាស ហោះហើរដើរទៅឆ្ងាយដាច់សង្វែង ឱ្យមកចូលរូបចូលអង្គវិញ មកស្តាប់ពាក្យប្រៀនប្រដៅ ហើយតាំងកាយវាចាចិត្តឱ្យស្ថិតក្នុងភាពស្ងប់ ដើម្បីបួសរៀននៅក្នុងព្រះពុទ្ធសាសនា។ ពិធីនេះធ្វើឡើងធ្វើឡើងក្រោយពិធីសែនព្រែនដូនតាហើយ ដោយមាននាគទាំងអស់ចូលមកជុំគ្នាស្តាប់ធម៌និងពាក្យប្រៀនប្រដៅពីសំណាក់តាអាចារ្យ បន្ទាប់មកទើបធ្វើពិធីដេកអង្កររាបនិងបង្វិលពពិលជាក្រោយ។ ទាក់ទងនឹងជំនឿហៅព្រលឹងនេះ ខ្មែរយើងមិនមានហៅតែព្រលឹងនាគនោះទេ គឺមានហៅព្រលឹងសក់ ព្រលឹងស្រូវ ព្រលឹងអ្នកឈឺជាដើម ខ្មែរមានជំនឿណាស់៕
















ក្រពើដែលព្រលែងថ្ងៃមុនចាប់បានវិញហើយ
( ថ្ងៃទី 08 ខែ វិច្ឆិកា ឆ្នាំ2019 )
កូនក្រពើដែលព្រលែងថ្ងៃមុន ត្រូវបានប្រជាពលរដ្ឋចាប់បានវិញហើយនៅរសៀលថ្ងៃទី៨ ខែវិច្ឆិកានេះ។ បច្ចុប្បន្នក្រពើនោះ ត្រូវបានមន្រ្តីជំនាញផ្នែករដ្ឋបាលជលផលខេត្តសៀមរាបយកទៅរក្សាទុកនៅកន្លែងដទៃរួចហើយដែរ។
ថ្ងៃ​សុក្រ​ ១២កេីត​ ខែកត្ដិក​ ឆ្នាំកុរ​ ឯកស័ក​ ព.ស២៥៦៣​ ត្រូវនឹងថ្ងៃ​ទី​០៨​ ខែវិច្ឆិកា​ ឆ្នាំ​២០១៩​ ក្រុមការងារចម្រុះ​រដ្ឋបាលខេត្ត​ អាជ្ញាធរអប្សរា មន្ទីរ​ អង្គភាព​ជំនាញពាក់ព័ន្ធ​ បានចុះពិនិត្យ​កន្លែង​ដែលបានលែងកូនក្រពេី​ និងរកមធ្យោបាយដេីម្បីតាមចាប់កូនក្រពេីតូច​ បណ្ដោយ​ប្រហែល​ ៤០​សង់ទីម៉ែត្រ​ ដែលបានព្រលែងចូលក្នុងកសិន្ធុប្រាសាទអង្គរវត្ត​នៅប៉ែក​ខាងកេីត។
អាជ្ញាធរជាតិអប្សរា តែងយកចិត្តទុកដាក់ខ្ពស់លើបញ្ហាសុខភាពអនាម័យរបស់ប្រជាពលរដ្ឋដែលកំពុងរស់នៅក្នុងតំបន់រមណីយដ្ឋានអង្គរ។ ក្នុងបុព្វហេតុនេះ អាជ្ញាធរជាតិអប្សរាដែលទទួលបានជំនួយពីរាជរដ្ឋាភិបាលប្រទេសបារាំងបាននិងកំពុងអនុវត្តន៍គម្រោង សុវុឌ្ឍិកម្មនៃការសម្អាតទឹក និងការគ្រប់គ្រង ទឹកក្នុងតំបន់អង្គរ (PAAGERA) ដើម្បីលើកស្ទួយកម្រិតជីវភាពបងប្អូនប្រជាពលរដ្ឋក្នុងតំបន់អង្គរលើផ្នែកសុខភាព និងអនាម័យតាមរយៈការផ្សព្វផ្សាយពន្យល់របស់ក្រុម
អាជ្ញាធរជាតិអប្សរាបាននិងកំពុងយកចិត្តទុកដាក់លើការងាររៀបចំហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ បរិស្ថាន អនាម័យក្នុងរមណីយដ្ឋានអង្គរ ដោយក្នុងនោះមានទាំងការរៀបចំផ្លូវថ្នល់ សួនច្បារ ការដាំដើមឈើឡើងវិញជុំវិញតំបន់ ដើម្បីឱ្យល្អប្រសើរ និងមានភាពបៃតងប្រយោជន៍ទាំងសង្គម បរិស្ថាន និងប្រាសាទ។ ក្នុងគម្រោងអភិវឌ្ឍន៍ទាំងនោះ ក៏មានការដាំស្មៅនៅបរិវេណប្រាសាទអង្គរវត្តផងដែរ រួមទាំងការរៀបចំប្រព័ន្ធស្រោចស្រពទំនើបដោយស្វ័យប្រវត្តិ ដើម្បីឱ្យវាលស្មៅនៅខាងក្នុងប្រាសាទអង្គរវត្តមានភាពបៃតងគ្រប់រដូវកាលទាំងរដូវប្រាំងនិងរដូវវស្សា។
បាឋកថាស្តីអំពី «ព្រះលិង្គ»
( ថ្ងៃទី 06 ខែ វិច្ឆិកា ឆ្នាំ2019 )
នៅថ្ងៃទី១៤ ខែវិច្ឆកា ឆ្នាំ២០១៩ខាងមុខនេះ នាវេលាម៉ោង៩: ០០នាទីព្រឹក ដល់ម៉ោង១២:០០នាទីថ្ងៃត្រង់ នៅសាលសន្និសីទអង្គរនៃមជ្ឈមណ្ឌលអាជ្ញាធរជាតិអប្សរា នឹងមានរៀបចំបាឋកថាស្តីអំពី «ព្រះលិង្គ» ដោយលោកសាស្រ្តាចារ្យ អាំង ជូលាន។
ដើមដំបូងមុន12345...263264បន្ទាប់ចុងក្រោយ

ប្រសាសន៍លោកជំទាវប្រធានអាជ្ញាធរជាតិអប្សរា

ការព្យាករណ៍​អាកាសធាតុ

ក្រមប្រតិបត្តិអង្គរ / Angkor Code of Conduct (Width = 230)

វីដេអូក្រមប្រតិបត្តិអង្គរ

អ្នកទស្សនាគេហទំព័រ

កំពុងទស្សនា
:
5
ថ្ងៃនេះ
:
2652
ម្សិលមិញ
:
3709
សប្តាហ៍នេះ
:
12216
ខែនេះ
:
0039672
សរុប
:
009412948